gezonde lifestyle behouden

Ben jij bezig met het starten van een gezonde lifestyle en ben je benieuwd hoe je dit zo goed mogelijk vol kunt houden? In dit artikel lees je vier tips die jou erbij helpen om het vol te houden. Het vergt misschien wat discipline en geduld, maar dan kom je uiteindelijk wel bij je doel. Wees eerlijk naar jezelf toe en bedenk wat jij belangrijk vindt in het leven. Benieuwd naar meer? Ontdek dan deze vier tips om een gezonde lifestyle vol te houden.

  1. Draai niet meteen het roer om

Tip nummer één is dat je niet meteen het roer omgooit bij het behouden van een gezonde lifestyle. Neem babystapjes en begin met kleine zaken aan te passen zoals meer koppen thee of water drinken per dag. Daarna alle ongezonde dingen niet meer in huis halen en starten bij één keer per week sporten. Bouw het stap voor stap en je zult merken dat je het veel beter vol kunt houden dan meteen alles in één keer willen. Bij een gezonde lifestyle hoort geduld en moed, maar als je eenmaal de smaak te pakken hebt dan lukt het zeker.

  1. Stop met tellen

Bij tip nummer twee is het belangrijk dat je niet als een gek alle calorieën gaat tellen binnen een gezonde lifestyle. Denk in termen van versheid en varieer met verschillende producten. Zorg ervoor dat je niet kiest voor voorverpakte voeding maar maak het zelf. En als tussendoortje kun je ook beter gaan voor een bakje met groente in plaats van een zakje met chips. Ga ook niet alle etiketten van de producten die je koopt uitpluizen. Het is goed om er af en toe naar te kijken zodat je kunt zien of er bijvoorbeeld geen toegevoegde suikers aan zijn toegevoegd.

  1. Vermijd de weegschaal

Wanneer je wilt afvallen om een gezonde lifestyle vol te houden dan is het als derde tip belangrijk dat je niet elke dag op de weegschaal staat. Het cijfertje op de weegschaal kan de ene dag meer zijn dan de andere dag. Het is belangrijker om naar jezelf in de spiegel te kijken. Op die manier voel je je ook een stuk zelfverzekerder en ga je verder om jouw gezonde lifestyle vol te houden. Probeer ook om te luisteren naar je lichaam en dan voel je je na een tijd ook een stuk energieker.

  1. Stel een doel voor jezelf

Tot slot als vierde tip is het belangrijk dat je een doel stelt voor jezelf om een gezonde lifestyle te behouden. Maak het doel realistisch zodat je er echt naartoe kunt werken. Start bijvoorbeeld met dat je elke dag meer groenten of fruit gaat eten of dat je één of twee keer per week gaat sporten. Wil je alles te veel in één keer dan zul je zien dat het niet lukt en dat je jezelf onterecht teleurstelt. Het is ook belangrijk om een doel tijd te geven omdat je er dan zelf naartoe kunt werken.